ANAMUR T TİPİ KAPALI CEZA İNFAZ KURUMU
E-Görüş (Görüntülü Konuşma) İçin Yapılması Gerekenler

Anamur T Tipi Kapalı Ceza İnfaz Kurumumuza Akıllı Teknolojilerin Ceza İnfaz Kurumlarına Entegrasyonu Projesi (ACEP) kapsamında teknik altyapı kurulumuna başlanmıştır. Sistem devreye alındığında Ceza İnfaz Kurumlarının Yönetimi ile Ceza ve Güvenlik Tedbirlerinin İnfazı Hakkında Yönetmelik’in 74. Maddesinin 2. Fıkrasının (g) bendi gereğince görüntülü ve sesli telefon görüşmeleri bu sistem aracılığıyla yapılacaktır.

 

Bu kapsamda;

Hükümlü ve tutukluların üzerinde bir veya birden fazla abone kayıtlı ise her bir abone için ayrı ayrı hat sahibi yakınlarının son 6 (altı) ayda çekilmiş biyometrik fotoğrafını yüz hatları belirgin, arkaplanda herhangi bir görüntü yoğunlu olmayan formatta alınarak H/T'nun adı, soyadı, T.C. kimlik numarası ile kendi adı, soyadı, T.C. kimlik numarasını yazması ve her bir hat sahibinin renkli kimlik fotokopisi ile birlikte  ttipianamur@gmail.com adresine e-posta yolu ile kurumumuza iletebilir.

(Ceza İnfaz Kurumumuzda gerekli revizeler yapılıp uygulamalar kullanılmaya başlandığında kurumumuz web sitesinde tekrar duyuru yayınlanacaktır.)

ACEP e-Görüş Esasları

Hükümlü/Tutuklunun her bir yakını için birden fazla sabit numarası sisteme eklenebilecek, ancak her bir yakınının sadece bir adet cep telefonu numarası sisteme eklenebilecektir.

Hükümlü/Tutuklunun ACEP kapsamında sesli veya görüntülü görüşme yapabilmesi için numarasını bildirdiği yakınlarının Telefonla Görüşme Şartları belgeleri kurumumuza göndermesi gerekmektedir. Gönderilecek belgelerde kurumumuzdaki yakınıyla akrabalık bağının tespit edilebilmesi gerekmektedir. Akrabalık bağının tespit edilememesi halinde belgeler işleme alınmayacaktır.

Hükümlü/Tutuklunun ACEP kapsamında görüntülü görüşme yapabilmesi için yakınının cep telefonunun uygulama mağazasından Türk Telekom A.Ş. tarafından geliştirilen e-Görüş uygulamasını indirmesi ve uygulamayı açarak aktivasyon yapması gerekmektedir.

 

 MOBİL UYGULAMA – HÜKÜMLÜ YAKINI

 

Görüntülü görüşme yapılabilmesi için hükümlü yakının izlemesi gereken adımlar ve telefon uyumluluğu bilgisi aşağıdaki gibidir;

1) Mobil cihaza ‘E-Görüş’ uygulaması indirilir.

iOS: https://apps.apple.com/tr/app/e-görüş/id1548485824

Android: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.tt.egorus

Huawei AppGallery: https://appgallery.huawei.com/app/C105546837

2) Uygulama açıldıktan sonra ekrana gelen ‘Kamera, Mikrofon, Bildirim’ erişim izinlerine ‘Tamam / İzin Ver’ butonuna tıklanarak onay verilmelidir.

3) Kamera, mikrofon ve bildirim izinlerine onay verildikten sonra ekrana KVKK metni gelmektedir. Uygulama kaydına devam edilebilmesi için KVKK metni ‘Onayla’ butonuna tıklanarak onaylanır.

 

4) UYAP sistemine kaydı yapılmış telefon numarası ile uygulamaya kayıt olunur ;

a) Kullanıcı öncelikle ülke seçimi yapar. Ülke kodu alanı otomatik olarak dolar.

b) Alan koduna telefon numarasının alan kodu girilir. (Örn: 554, 532, 536 vb.)

c) Telefon kodu kısmına telefon numarasının alan kodundan sonraki haneleri girilir. (Ör:5555555)

d) Kayıt Ol butonuna tıklar.


e) ‘Kayıt Ol’ butonuna tıklandıktan sonra ekrana ‘Ben Robot Değilim’ kontrolü gelmektedir. Ben robot değilim metni solunda yer alan ‘Küçük kare’ tıklanarak güvenlik aşamasından geçilmesi gerekmektedir.

f) Güvenlik adımından sonra ekrana SMS onay kodunun girilmesi gereken ekran gelmektedir. Telefon numarasına iletilen SMS onay kodu ilgili alana girilir , ‘Tamam’ butonuna tıklanır.

5) Hükümlü yakını telefon numarası giriş ve SMS doğrulama adımlarını tamamladıktan sonra ‘Cihazınız başarılı bir şekilde kayıt edilmiştir.’ Uyarısı aldığında uygulamaya kayıt işleminin gerçekleştiği anlaşılmalıdır.

 

 

 

 

 

 

 

UYGULAMA HATA MESAJLARI

ulamada kayıt başarılı bir şekilde yapıldıysa ‘Cihaz kaydınız gerçekleştirilmiştir.’ Metninin ekrana gelmesi yanı sıra, aşağıdaki durumların yaşanması durumunda sarı ile işaretlenmiş hata mesajları uygulama ekranında verilmektedir.

 

 Kod doğrulanamadı. - (SMS kodu hatalı girilmiştir.)

 

 Kaydınız bulunamadı. - (Kurum ile iletişime geçiniz. (Uygulamaya kayıt olmaya çalışan telefon numarasının UYAP’ta tanımlı olmaması durumudur.)

 

 En fazla 3 cihazda kayıt gerçekleştirebilirsiniz. Kurum ile iletişime geçiniz. - (Hükümlü yakınının mobil uygulamaya 3 kere başarılı kayıt gerçekleştirmiş olması ve 4. Kayıt işlemini denemesi sonunca verilen uyarıdır. Yakın UYAP sisteminde bloke edilmiştir.)

 

 Kurum kaydınız var ancak aktif hale getirilmemiş. Kurum ile iletişime geçiniz. - (UYAP tarafında ilgili yakının pasif durumda olmasında verilen uyarıdır.)

 

Kurallar ve Kısıtlar

Mobil uygulamaya kayıt olunması ve başarılı görüntülü görüşme yapılabilmesi için gereklilikler ve telefon uyumluluğu bilgisi aşağıdaki gibidir;

1. Mobil cihazın, arama yapıldığı sırada wifi’ye bağlı ya da mobil verisinin açık olması (internetinin olması) gerekmektedir.

2. Kullanıcı mobil cihazı işletim sistemi versiyonları, Android için; 7.0 üzeri, IOS için 12.0 üzeri sürümlerin olması gerekmektedir.

3. Kullanıcının uygulamada kamera, mikrofon, bildirim izinlerini ve KVKK metnini onaylamış olması gerekmektedir.

4. Mocil cihazda rahatsız etme modunun kapalı olması gerekmektir. (Bazı cihazlarda rahatsız etme modu açık ise uygulamaya bildirim gitmemektedir.)

5. Kullanıcının uygulamaya kayıt olmaya çalıştığı telefon numarası UYAP tarafında kayıtlı ve aktif olmalıdır.